– ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΘΑΡΙΣΤΗΡΙΟΥ –
Οι παρακάτω γενικοί όροι καθαρισμού ρούχων ισχύουν ως ελάχιστες και απαραίτητες συμφωνίες σύμβασης, μεταξύ στεγνοκαθαριστηρίου και πελάτη.
Άρθρο 1. Κάθε είδος που παραδίδεται για καθαρισμό θεωρείται μεταχειρισμένο και αποζημιώνεται, αν χρειαστεί, ως τέτοιο. Ο καθαρισμός των δερμάτινων ειδών , ενδέχεται να προκαλέσει διαφοροποίηση στο χρώμα, λόγω ποιότητας δέρματος, ποιότητας βαφής, τυχόν ατελειών στην επιφάνεια του δέρματος.
Άρθρο 2. Σύνολα ρούχων θα πρέπει να καθαρίζονται μαζί και ιδίως τα δερμάτινα διότι μπορεί να επέλθει διαφορά στην απόχρωση τους. Το καθαριστήριο είναι υπεύθυνο μόνο για το ρούχο που χάθηκε ή καταστράφηκε στον καθαρισμό παρ’ όλο που μπορεί να είναι μέρος συνόλου.
Άρθρο 3. Η ύπαρξη ετικέτας στα ρούχα είναι υποχρεωτική. Πρέπει να αναγράφεται η σύνθεση του και ο τρόπος καθαρισμού-συντήρησής του. Το καθαριστήριο ακολουθεί πάντοτε τις οδηγίες που αναφέρονται σε αυτή και αναλαμβάνει την ευθύνη καθαρισμού βάσει των οδηγιών. Αν στον καθαρισμό επέλθει κάποια βλάβη, υπεύθυνος είναι ο κατασκευαστής αυτού. Το καθαριστήριο δεν φέρει ευθύνη για χρώματα που ξεβάφουν, ξεθωριάζουν ή αλλοιώνονται με τη χρήση των εγκεκριμένων διαλυτών καθαρισμού, εκτός εάν υπάρχει ετικέτα που απαγορεύει τον στεγνό καθαρισμό. Πολύχρωμα δερμάτινα,( σουέτ ,nabuck κ.λ.π) κατά την διάρκεια του καθαρισμού, μπορεί να παρουσιάσουν μετατόπιση χρώματος, ιδιαίτερα του κόκκινου, μπλε και μαύρου. Οι γούνες για να γίνουν λευκές έχουν υποστεί λεύκανση. Κατά τον καθαρισμό τους επανέρχονται στο φυσιολογικό τους εκρού χρώμα.
Άρθρο 4. Εάν το ρούχο δεν φέρει ετικέτα με οδηγίες καθαρισμού του, το καθαριστήριο οφείλει να ενημερώσει τον πελάτη-καταναλωτή για την έλλειψη αυτή και να το παραλαμβάνει για καθαρισμό, με κάθε επιφύλαξη. Επισημαίνουμε πως το καθαριστήριο οφείλει να αναγράφει και να εξηγεί στον πελάτη-καταναλωτή, γραπτώς ,κατά την παραλαβή των ενδυμάτων, “με επιφύλαξη”. Για οποιαδήποτε φθορά ή αλλοίωση που μπορεί να επέλθει από χρήση διαλυτών στο ρούχο, η ευθύνη βαρύνει τον κατασκευαστή του ρούχου (που δεν έχει τοποθετήσει απαγορευτική οδηγία της χρήσης των παραπάνω διαλυτών) ή τον ιδιοκτήτη του ρούχου (που πιθανόν να έκοψε την ετικέτα). .
Άρθρο 5. Το καθαριστήριο δεν ευθύνεται για τις διάφορες κόλλες που μεταχειρίζεται ο κατασκευαστής του ρούχου, οι οποίες πιθανόν να διαλύονται κατά την διάρκεια του στεγνού καθαρισμού και εμφανίζονται στην επιφάνεια με τη μορφή σκούρων γραμμών στις ραφές.
Άρθρο 6. Κάθε ρούχο που καθαρίζεται μπορεί να στενέψει μέχρι 5% περίπου, ανάλογα με το ύφασμα (ύφανση, πρώτες ύλες κλπ).
Άρθρο 7. Σε περίπτωση καταστροφής του ρούχου από ευθύνη του καθαριστηρίου, η αποζημίωση του καταναλωτή δεν μπορεί να υπερβεί το δεκαπλάσιο της αξίας καθαρισμού του. Αν η αξία του ρούχου κατά την παράδοση στο καθαριστήριο προς καθαρισμό είναι τέτοια, που σε περίπτωση καταστροφής δεν ικανοποιεί τον καταναλωτή, η δεκαπλάσια αποζημίωση της αξίας καθαρισμού, μπορεί να εκδηλώσει ο καταναλωτής την επιθυμία του για ειδική συμφωνία με το καθαριστήριο και αλλαγή της τιμής καθαρισμού. Στην περίπτωση αυτή, οι τιμές καθορίζονται κατόπιν συμφωνίας με τον πελάτη (τιμές εκτός καταλόγου). Η συμφωνία σχετικά με την τιμή των παραπάνω ιδιαίτερων ενδυμάτων, θα γίνεται γραπτώς και με υπογραφή και των δύο πλευρών.
Άρθρο 8. Το καθαριστήριο δεν φέρει καμία ευθύνη για τα διάφορα πρόσθετα υλικά ή εξαρτήματα που υπάρχουν στο ρούχο (κουμπιά, αγκράφες, φερμουάρ, πούλιες, πλαστικά διακοσμητικά κ.λπ..) και τα οποία μπορεί κατά τον καθαρισμό να αλλοιωθούν. Στην περίπτωση αυτή ή θα πρέπει να αφαιρούνται από τον καταναλωτή, πριν από την παράδοση του ρούχου, ή αφού προειδοποιηθεί ο καταναλωτής, τότε το ρούχο θα παραλαμβάνεται με ευθύνη του πελάτη.
Άρθρο 9. Το καθαριστήριο διατηρεί και φυλάσσει τα παραδοθέντα προς καθαρισμό ρούχα για 90 μέρες, μετά την ημερομηνία παραλαβής του. Μετά την ημερομηνία αυτή, το καθαριστήριο έχει το δικαίωμα, αφού ενημερώσει τον καταναλωτή, να προβαίνει σε κάθε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να απελευθερώσει τον χώρο, που καταλαμβάνουν τα μη αναζητηθέντα αυτά ρούχα, ως και να αποζημιώνεται για την μακροχρόνια φύλαξη ή συντήρησή τους.
Άρθρο 10. Το καθαριστήριο επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα του καταναλωτή, όπως το ονοματεπώνυμο του, την διεύθυνση κατοικίας του, τα τηλεφωνά του ή και την διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του, προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει την σύμβαση παροχής υπηρεσιών, με τον καταναλωτή. Το καθαριστήριο δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση μεταβολής και μη ενημέρωσης από τον καταναλωτή, των στοιχείων που ο τελευταίος έχει δώσει, για τον ως άνω σκοπό.
Οι παρακάτω γενικοί όροι καθαρισμού ταπήτων ισχύουν ως ελάχιστες και απαραίτητη συμφωνία σύμβασης, μεταξύ ταπητοκαθαριστηρίου και πελάτη.
Άρθρο 1 Κάθε είδος που παραδίδεται για καθαρισμό θεωρείται μεταχειρισμένο και μεμονωμένο (και όχι τμήμα κάποιου συνόλου) και αν χρειαστεί, αποζημιώνεται ως τέτοιο.
Άρθρο 2 Το καθαριστήριο ακολουθεί πάντοτε τις οδηγίες που αναφέρονται στην ετικέτα, που βρίσκεται επάνω στο προς καθαρισμό χαλί και ουδεμία ευθύνη αναγνωρίζει για την αλλοίωση των χρωμάτων ή σε ελαττώματα που οφείλονται στην κατασκευή.
Άρθρο 3 Το καθαριστήριο δεν ευθύνεται για τις διάφορες κόλλες που μεταχειρίζεται ο
κατασκευαστής του εκάστοτε χαλιού, οι οποίες ενδεχομένως να φθαρούν κατά την διάρκεια του στεγνού ή υγρού καθαρισμού και πιθανόν να εμφανισθούν στην επιφάνεια με τη μορφή γραμμών , σκιών, κιτρινιλών ή σκόνης. Επιπροσθέτως δεν ευθύνεται για ελαττωματικά πρόσθετα που υπάρχουν κολλητά (χάντρες, δέρματα, υποστρώματα, κ.λπ.). Ακόμη δεν ευθύνεται για πιθανά συμπτώματα χρήσης όπως, φθαρμένα κρόσσια/ρέλια, ξεβάμματα, φθορά στο πέλος, φουσκώματα/ζαρώματα που εκδηλώθηκαν είτε από κακή χρήση, είτε από την πάροδο του χρόνου.
Άρθρο 4 Περίοδος φύλαξης θεωρείται το χρονικό διάστημα από 1η Ιανουαρίου μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου του κάθε έτους. Για οποιοδήποτε λόγο, σε παραληφθέντα είδη που παραμένουν στο καθαριστήριο μετά τις 20 Δεκέμβρη, του έτους παραλαβής τους, α) θα πρέπει να εξοφληθούν όλες οι εργασίες που έχουν γίνει σε αυτά μέχρι τότε και β) θα χρεωθούν φύλακτρα για κάθε νέα περίοδο φύλαξης που θα παραμένουν στους χώρους του καθαριστηρίου.
Άρθρο 5 Σε περίπτωση που υπάρχουν είδη τα οποία δεν έχουν ζητηθεί, για περισσότερο από 2 χρόνια, από την παραλαβή τους, το καθαριστήριο είναι υποχρεωμένο να αποστείλει συστημένη επιστολή στον κάτοχο, στην αναγραφόμενη διεύθυνση που είναι σημειωμένη στο δελτίο παραλαβής, δίνοντάς τους μηνιαία προθεσμία παραλαβής των και εξόφλησης του λογαριασμού. Μετά το πέρας των 2 ετών έχει δικαίωμα: α) επισχέσεως των ειδών που παρελήφθησαν προς καθαρισμό και δεν αναζητήθηκαν από τον πελάτη, μέχρι την πλήρη και ολοσχερή εξόφληση των εργασιών που έχουν γίνει, β) απορρίψεως αυτών ως άχρηστα, τούτου τεκμαιρομένου από το γεγονός της επί διετίας εγκαταλείψεώς τους και της μη πληρωμής των φυλάκτρων, γ) να θεωρήσει αυτά ως περιελθόντα και μεταβιβασθέντα σε αυτό ως αντάλλαγμα για τις μέχρι τότε υπηρεσίες.
Σε κάθε περίπτωση ο δικαιούχος δηλώνει ότι δεν έχει καμία απαίτηση, αξίωση ή δικαίωμα κατά του καθαριστηρίου για την εκποίηση ή την απόρριψή των.
Άρθρο 6 Ελάχιστη χρέωση ανά τάπητα το 1 τ.μ. και οι αναφερόμενες τιμές δεν εμπεριέχουν ΦΠΑ.
Άρθρο 7 Εάν ο πελάτης δεν συμφωνεί με τους ανωτέρω αναγραφόμενους όρους θα πρέπει να τηλεφωνήσει εντός 24 ωρών, για να προγραματισθεί η επιστροφή των παραληφθέντων ειδών, χωρίς να γίνει καμία εργασία. Μετά την παρέλευση των 24 ωρών, οι όροι θεωρούνται αποδεκτοί.
Άρθρο 8 Το καθαριστήριο επεξεργάζεται προσωπικά δεδομένα του καταναλωτή, όπως το ονοματεπώνυμο του, την διεύθυνση κατοικίας του, τα τηλεφωνά του ή και την διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του, προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει την σύμβαση παροχής υπηρεσιών, με τον καταναλωτή. Το καθαριστήριο δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση μεταβολής και μη ενημέρωσης από τον καταναλωτή, των στοιχείων που ο τελευταίος έχει δώσει, για τον ως άνω σκοπό.